MENU Menu
of
Jobportaal
Home / Jobportaal / Bedrijven / VLAAMSE REGULATOR VAN DE ELECTRICITEITS- EN GASMARKT (VREG) / Vacatures / Technisch adviseur digitalisatie watersector

Technisch adviseur digitalisatie watersector

Vaktechnisch - expert
Bio ingenieur (ir.)
Burgerlijk ingenieur (ir.)
Burgerlijk ingenieur architect (ir.)
Industrieel ingenieur (ing.)
Vaste job
Onbepaalde duur
Voltijds
Nederlands
Brussel
2 jaar
Energie/water
Overheid

Functieomschrijving

Beschik jij over technische kennis en wil je bijdragen aan een duurzame toekomst? Heb je interesse voor digitale technieken, publieke dienstverlening en de watersector? Dan is de functie van technisch adviseur digitalisatie van de watersector iets voor jou!

Als technisch adviseur geef je het toezicht op de digitalisatie van de waterketen verder vorm. Je gaat aan de slag in een organisatie die innovatie en samenwerking waardeert, en waar je zowel binnen als buiten je kennisdomein impact hebt op de Vlaamse watersector.

De Vlaamse Nutsregulator zal de tarieven van drinkwater reguleren, de prestaties en efficiëntie van de watermaatschappijen vergelijken en onderzoek daarrond uitvoeren. Maar onze bevoegdheden voor de waterketen gaan nog verder. En die plannen we stapsgewijs op te nemen. Daarvoor willen we eerst kennis opbouwen. Zo sleutel je mee aan je eigen job.

Een greep uit je takenpakket:

  • Je zet het kader uit waarbinnen we de digitalisatie en innovatie door de watermaatschappijen, zoals de uitrol van de digitale watermeter, opvolgen.
  • Je brengt in kaart hoe de dataverwerking van digitale technieken, zoals de datacommunicatie van gegevens uit de digitale watermeter, door de watermaatschappijen wordt georganiseerd en ziet toe op de correcte werking ervan.
  • Je analyseert en interpreteert gegevens om inzicht te krijgen in de waterketen en haar spelers, en hoe we als regulator verder kunnen bijdragen aan een betrouwbare, duurzame en betaalbare watervoorziening. Je geeft advies, ziet kansen en knelpunten en doet concrete aanbevelingen op basis van je analyses.
  • Je bouwt kennis op. Zo kunnen we stapsgewijs onze overige taken binnen de waterketen opnemen.
  • Je deelt jouw ervaringen en kennis met collega’s, zowel binnen als buiten je functiegebied. Je stemt ook regelmatig af met betrokken partijen.

Algemene vereisten

In deze functie verwachten we het volgende van jou:

  • Opleiding: een masterdiploma in een technische richting, data gerelateerde opleiding of gerelateerd vakgebied.
  • Ervaring: je hebt een eerste (of meerdere) relevante werkervaring(en) achter de rug. Ervaring binnen de watersector, een nutssector, bij een regulator of in relevant wetenschappelijk onderzoek is een extra troef.
  • Analytisch denkvermogen: je hebt sterke vaardigheden in het begrijpen van complexe processen en kan je bevindingen omzetten in praktische aanbevelingen. Je kan datasets analyseren en omzetten in waardevolle inzichten. Je bent proactief en kan zelfstandig complexe vraagstukken aanpakken en oplossen. Je neemt graag initiatief om verbeteringen voor te stellen.
  • Kennis van de watersector: je hebt interesse in digitale technieken en de ontwikkelingen binnen de watersector.
  • Communicatie: je kan vlot communiceren en je kan complexe processen op een begrijpelijke manier uitleggen aan verschillende belanghebbenden. Je bent in staat om projecten aan te sturen.
  • Samenwerking: je bent een teamspeler. Je kan goed samenwerken met verschillende belanghebbenden en binnen multidisciplinaire teams. Je bent enthousiast om je kennis te delen.

Aanbod en voordelen

  • Een verantwoordelijke functie met een gevarieerd takenpakket in een uitdagende sector. Je maakt deel uit van een kleine organisatie waarbij je het management ondersteunt in het nemen van beslissingen. Kortom een job met veel afwisseling, autonomie en verantwoordelijkheid.
  • Een contract van onbepaalde duur met een marktconform salaris. Afhankelijk van je relevante ervaring is het salaris tussen €3.949 en €8.761 bruto per maand.
  • Je krijgt ook maaltijdcheques, een thuiswerk- en internetvergoeding, een hospitalisatieverzekering inclusief tandzorg en ambulante kosten, een verzekering gewaarborgd inkomen en een uitgebreide groepsverzekering (tweede pijler) die volledig wordt betaald door de werkgever.
  • Een aantrekkelijk mobiliteitsbudget.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken: we verwachten je minimaal twee dagen per week op kantoor. Daarnaast kan je thuis of in een satellietkantoor werken.
  • Een werkplek op wandelafstand van het station Brussel-Noord.
  • 35 dagen vakantie per jaar en vrij tussen Kerstmis en Nieuwjaar.
  • De kans om je vaardigheden verder te ontwikkelen en te leren van collega’s, mét de nodige opleidingen.
  • Gemotiveerde collega’s in een dynamische organisatie.
  • Fijne teambuildingactiviteiten om je collega’s op een andere manier te leren kennen.

Sollicitatieprocedure

Solliciteren

Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel? En wil je jouw energie inzetten in de watersector? Stuur dan je CV en motivatiebrief in het Nederlands naar jobs@vreg.be ten laatste 10 oktober 2024. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Selectieprocedure

Cv-screening
Selectiegesprek
Assessment

Meer info

Selectiereglement

Vragen over de functie-inhoud? Neem contact op met Lisa van der Vleuten, stafmedewerker HR, via lisa.vandervleuten@vreg.be.

Meer weten over de selectieprocedure? Stuur een mailtje naar wendy.spinnoy@ascento.be.