MENU Menu
of
Kalender
Home / Kalender / Opleiding / XR exposed...

XR exposed...

   

     ie-net leden en bedrijfspartners: € 140 /  ie-net leden < 30j & >65 j: € 100

 

Programma

Introductie tot XR (eXtended Reality) 

  • Vocabulair: Wat is het verschil tussen Virtual Reality, Augmented Reality, eXtended Reality? 
  • Historiek: Waar vindt deze technologie zijn oorsprong?
  • Is er een link met Digital (geo)twins?
  • 4D: Wat is de relatie tussen animatie, beweging dus de vierde dimensie tijd en de 3 ruimtedimensies in XR?
  • De inzet van XR in diverse expertisedomeinen
  • Waar staat Vlaanderen, België bij de ontwikkeling van XR?
  • Is Metaverse nu een merknaam of een begrip, of spreken we beter van multiverse?
  • De fusie tussen XR en AI
  • De prognose: wat in 2050?

7 shades of XR
Lifecycle mogelijkheden van XR, horizontaal en verticaal geïntegreerd in industriële productieomgevingen en organisaties
XR technologieën (VR, AR, MR) - the complete life cycle analysis of process installations

Case study
3-D ontwerp en kwaliteitscheck met XR-interfaces

Case Study
Engineering in het Matrix: XR as a strategic asset data management toolkit

Interactieve demo's / netwerkreceptie

  • 3D-scanning
  • De combinatie VR-AR in machinebouw 
  • XR voor inrichting publiek domein, mobiliteit, architectuur, bouwkunde en infrastructuur 
  • AR in combinatie met 3D-printing 
  • Digital Twin versus Multiverse 

 

Docenten

Als architect en ruimtelijk planner was Mario Matthys ooit pionier bij de inzet van CAD, GIS, 3D-GIS, BIM, 3D-scanning, eXtended Reality (XR=VR+AR+MR) in 3D/4D-citymodeling. De inzet van Game Engines in functie van het interactief geanimeerd beleven van (geo)Digital Twins hoort daarbij. Op basis van deze innovatie werkt hij richting in zijn vrije tijd een joint PhD af in Geografie (UGent) en Interdisciplinary Urban Studies (VUB) met als focus een "Animated Spatial Time Machine". Naast het reconstrueren van het verleden, het copy-conform nabootsen van het heden en de ontwikkelingen voor de toekomst met behulp van XR en AI is dit een speerpunt. In de fusie van XR en AI ziet hij in elk expertisedomein van onderzoek, ontwikkeling, productie, beleid en communicatie nieuwe opportuniteiten. 

Koen Penneman heeft 20 jaar ervaring in process engineering, project en construction management. Hij heeft een ruime expertise in asset data management, process safety engineering en realitiy data capturing. Samen met Philippe Chan staat hij aan de wieg van Chenext Technologies. Philippe Chan heeft ruime ervaring rond XR development en heeft een waardevolle inbreng vanuit zijn expertise in chemical engineering, XR, instructional design, game design and motivational psychology.

Contact & info

Ilse Heyndrickx
Business Development & Opleidingen
ie-net ingenieursvereniging vzw
14/11/2024 Van: 19u00 tot 21u00
Het Ingenieurshuis Desguinlei 214 2018 Antwerpen
€ 200 voor niet-leden
€ 140 voor individuele leden ie-net (factuur op privé-adres)
€ 140 voor ie-net bedrijfspartners
€ 100 voor individuele leden
< 30j & > 65j (factuur op privé-adres)
Alle bedragen zijn vrijgesteld van BTW

Maak gebruik van de KMO-portefeuille en bespaar tot 30% op je opleiding !

Erkenningsnummer DV.O217461
Meer weten over KMO-portefeuille? Klik hier
Aantal opleidingsuren: 2
Domein: Innovatie