Als architect en ruimtelijk planner was Mario Matthys ooit pionier bij de inzet van CAD, GIS, 3D-GIS, BIM, 3D-scanning, eXtended Reality (XR=VR+AR+MR) in 3D/4D-citymodeling. De inzet van Game Engines in functie van het interactief geanimeerd beleven van (geo)Digital Twins hoort daarbij. Op basis van deze innovatie werkt hij richting in zijn vrije tijd een joint PhD af in Geografie (UGent) en Interdisciplinary Urban Studies (VUB) met als focus een "Animated Spatial Time Machine". Naast het reconstrueren van het verleden, het copy-conform nabootsen van het heden en de ontwikkelingen voor de toekomst met behulp van XR en AI is dit een speerpunt. In de fusie van XR en AI ziet hij in elk expertisedomein van onderzoek, ontwikkeling, productie, beleid en communicatie nieuwe opportuniteiten.
Koen Penneman heeft 20 jaar ervaring in process engineering, project en construction management. Hij heeft een ruime expertise in asset data management, process safety engineering en reality data capturing. Samen met Philippe Chan staat hij aan de wieg van Chenext Technologies. Philippe Chan heeft ruime ervaring rond XR development en heeft een waardevolle inbreng vanuit zijn expertise in chemical engineering, XR, instructional design, game design and motivational psychology.